ПІДСУМКИ РОБОТИ
Львівського апеляційного господарського суду
за 2014 рік
Упродовж 2014 року діяльність Львівського апеляційного господарського суду і судів апеляційного округу була спрямована на забезпечення підвищення якості постановлених судових рішень, забезпечення належного рівня правосуддя, захисту прав та охоронюваних законом інтересів учасників правовідносин у сфері господарювання.
Впроваджувалися нові підходи в організаційному, методичному аспектах роботи, плануванні і створенні позитивного іміджу господарських судів.
Для з'ясування результатів роботи Львівського апеляційного господарського суду та судів округу, звернемось до конкретних цифр і статистики, які дають можливість зробити виключно об'єктивні висновки щодо тих чи інших обставин.
Згідно статистичних даних за 2014 року у Львівському апеляційному окрузі за результатами розгляду певних категорій спорів, які викликають суспільний інтерес, прийнято:
- 61 рішення про повернення державі 95 земельних ділянок, загальною площею 529,06548 га та 9 831 кв.м, загальною вартістю – 18 225 826,47грн.;
- 40 рішень про повернення державі нерухомого майна у кількості 63-х об’єктів, загальною площею 18 883,13 кв.м та 1880 місць, загальною вартістю – 10 741 941,89 грн.;
- рішення, якими повернено Державному концерну «Укроборонпром» 20 000 000,00 грн. та Державному підприємству «Івано-Франківський військовий ліспромкомбінат» 100 000,00грн.
За звітний період рішеннями судів Львівського апеляційного округу на користь державних та комерційних банків стягнуто кошти в загальній сумі 854 773 351,40грн., з яких: на користь державних банків – 113 036 138,90 грн. та 2 495 215,22 доларів США; та на користь приватних банків – 741 737 212,60 грн.
Відповідно до статистичних даних, учасниками судових процесів за подання апеляційних скарг до Львівського апеляційного господарського суду за 2014 рік до державного бюджету України фактично сплачено 41 143 346,00 грн. судового збору.
МЕТОДИЧНА ДОПОМОГА
Пріоритетним напрямком у діяльності Львівського апеляційного господарського суду є постійне підвищення якості відправлення правосуддя. Так, у 2014 році показник якості зріс і становить 19,8% скасованих судових рішень місцевих господарських судів унаслідок їх перегляду апеляційною інстанцією, тоді як у 2013 році цей показник становив 22,2% (різниця 2,4%).
Результатом підвищення якості роботи господарських судів Львівського апеляційного округу є постійна, цілісна, та налагоджена робота з місцевими судами для забезпечення єдності судової практики.
Так, протягом І півріччя 2014 року, на виконання Плану роботи Львівського апеляційного господарського суду на 2014 рік, апеляційною інстанцією надано методичну допомогу місцевим господарським судам, які входять до Львівського апеляційного округу, а саме:
6 лютого 2014 року в приміщенні Господарського суду Львівської області відбулися загальні збори суддів та працівників апарату суду, на яких підвели підсумки роботи суду за 2013 рік та розглянули проблемні питання практики застосування законодавства;
23 травня 2014 року на базі Господарського суду Чернівецької області відбувся семінар-нарада на тему: «Проблемні питання, які виникають в господарському судочинстві»;
24 травня 2014 року в приміщенні Господарського суду Тернопільської області відбулися загальні збори суддів та працівників апарату суду, на яких підвели підсумки роботи суду за 2013 рік та розглянули проблемні питання практики застосування законодавства;
18 липня 2014 року на базі Господарського суду Івано-Франківської області відбувся семінар-нарада на тему: «Проблемні питання організації роботи Господарського суду Івано-Франківської області та пропозиції щодо шляхів їх вирішення».
24 жовтня 2014 року в Господарському суді Львівської області проведено засідання «круглого столу» з питань застосування природоохоронного законодавства. Захід організовано за підсумками надання Вищим господарським судом України методичної допомоги Господарському суду Львівської області з питань застосування законодавства про охорону навколишнього природного середовища. Метою заходу стало всебічне обговорення виявлених проблемних питань у розширеному форматі із залученням фахівців та науковців для пошуку найоптимальніших шляхів вирішення порушених питань. В роботі «круглого столу» взяли участь, зокрема, заступник голови Вищого господарського суду України Геннадій Кравчук, голова Львівського апеляційного господарського суду Борис Плотніцький та голова Господарського суду Львівської області Михайло Юркевич.
Також секретарями судових палат Львівського апеляційного господарського суду щомісячно аналізуються проблемні питання щодо неоднакового застосування одних і тих самих норм права, внаслідок чого ухвалено різні за змістом судові рішення у подібних правовідносинах із узагальненням інформації, наданої місцевими господарськими судами.
Щоквартально вивчаються причини скасування, зміни судових актів місцевих господарських судів, що входять до Львівського апеляційного округу, обговорюються проблеми практики застосування законодавства на нарадах суддів, та направляються судам перших інстанцій довідки за наслідками обговорення.
Надаються пропозиції з проблемних питань, що потребують роз’яснення Вищим господарським судом України з метою забезпечення єдності судової практики в застосуванні норм процесуального та матеріального права.
Крім цього, 26 грудня 2014 року у Львівському апеляційному господарському суді відбулася нарада начальників структурних підрозділів апеляційної інстанції з керівниками апаратів господарських судів округу, на якій обговорили проблемні питання організації роботи місцевих судів. Надання місцевим судам Львівського апеляційного округу методичної допомоги з організаційних питань сприяє також підвищенню рівня професійної підготовки керівників апаратів та підвищенню якості роботи судів в цілому.
ШКОЛА СУДДІВ
Львівський апеляційний господарський суд плідно співпрацює з Львівським регіональним відділенням Національної школи суддів України з питань підготовки суддів місцевих господарських судів та працівників апаратів.
Підготовка висококваліфікованих кадрів для судової системи України має загальнодержавне значення і є запорукою підвищення якості здійснення правосуддя і відповідно – покращення міжнародного іміджу України.
Так:
- з 17 по 28 лютого 2014 року Львівське регіональне відділення Національної школи суддів України на базі Львівського апеляційного господарського суду провело підготовку суддів місцевих господарських судів призначених на посаду судді вперше. На навчання прибули 13 суддів з місцевих господарських судів Волинської, Закарпатської, Львівської, Рівненської, Тернопільської, Хмельницької та Чернівецької областей;
- з 24 по 28 березня 2014 року ЛРВ НШСУ на базі Львівського апеляційного господарського суду провело підготовку секретарів судового засідання місцевих та апеляційних господарських судів. Підготовку пройшли 22 секретаря судового засідання місцевих та апеляційних господарських судів Волинської, Івано-Франківської, Львівської, Рівненської та Тернопільської областей;
- 25 березня 2014 року в Львівському апеляційному господарському суді відбулася робоча зустріч колективу суду з ректором Національної школи суддів України Миколою Оніщуком;
- з 19 по 30 травня 2014 року ЛРВ НШСУ на базі Львівського апеляційного господарського суду провела підготовку суддів місцевих господарських судів обраних на посаду судді безстроково. Для участі у навчанні прибуло 12 суддів місцевих господарських судів, обраних на посаду судді безстроково з Закарпатської, Івано-Франківської, Львівської, Рівненської та Чернівецької областей;
- з 07 по 18 липня 2014 року ЛРВ НШСУ на базі Львівського апеляційного господарського суду провело підготовку суддів місцевих господарських судів призначених на посаду судді вперше. Для участі у навчанні прибуло 19 суддів з Волинської, Закарпатської, Львівської, Рівненської, Тернопільської та Чернівецької областей;
- 4 вересня 2014 року у місті Львові Національна школа суддів України спільно з Центром комерційного права, з метою підвищення рівня кваліфікації суддів, провела семінар на тему: «Реформа законодавства про банкрутство: формування належної судової практики». В роботі семінару взяв участь голова Львівського апеляційного господарського суду – Борис Плотніцький;
- з 15 по 26 вересня 2014 року ЛРВ НШСУ на базі Львівського апеляційного господарського суду провело підготовку суддів місцевих господарських судів призначених на посаду судді вперше. Для участі у навчанні прибуло 26 суддів місцевих господарських судів Волинської, Івано-Франківської, Львівської, Рівненської, Тернопільської, Хмельницької та Чернівецької областей.
На виконання Положення про порядок стажування суддів місцевих господарських судів у Львівському апеляційному господарському суді та плану-графіку проходження стажування суддів місцевих господарських судів на 2014 рік, неодноразово в нашому суді проходили стажування судді місцевих господарських судів.
Судді Львівського апеляційного господарського суду періодично проходять навчання в Національній школі суддів України, та беруть активну участь у круглих столах, семінарах, які проводяться Національною школою суддів України з метою підвищення рівня кваліфікації.
АНАЛІЗ СКАРГ НА ДІЇ СУДДІВ
За 2014 рік на адресу Львівського апеляційного господарського суду надійшло 18 звернень (скарг) на дії суддів, з яких :
- Вища кваліфікаційна комісія суддів України 7 звернень (скарг);
- Адміністрація Президента України 1 звернення (скарга);
- з Комітету Верховної Ради України з питань верховенства права та правосуддя 1 звернення (скарга);
- на ім’я голови Львівського апеляційного господарського суду 9 звернень (скарг), в тому числі, 1 депутатське звернення.
У 13-ти зверненнях (скаргах) оскаржувалися дії суддів Львівського апеляційного господарського суду, у 2-х – дії суддів господарського суду Львівської області та господарського суду Тернопільської області, у 2-х зверненнях (скаргах) – дії суддів господарського суду Івано-Франківської області. Також, в 1-му зверненні (скарзі) зазначалось питання щодо неналежного реагування на заяви подані скаржником до господарського суду Львівської області.
По всіх зверненнях (скаргах) дані відповіді скаржникам.
У скаргах скаржники вказували на протиправні дії суддів Львівського апеляційного господарського суду при розгляді справ, зокрема, щодо затягування розгляду справи, щодо наявності залежності судді від дій сторони спору та упередженості при розгляді справи, щодо можливого порушення при проведенні автоматизованого розподілу та визначення складу колегії суддів, також були незадоволені судовими рішеннями суддів першої та апеляційної інстанції.
При проведенні аналізу змісту скарг та звернень простежується, що в більшості випадків скаржниками оскаржувалася виключно процесуальна діяльність суддів при розгляді справ. Однак, відповідно до Закону України «Про судоустрій та статус суддів», перевірка та оцінка процесуальної діяльності судді при розгляді справи по суті не входить в компетенцію голови суду, з мотивів невтручання в процесуальну діяльність судді.
При розгляді скарг і звернень витребовувались пояснення суддів.
Жодних порушень чинного законодавства в діях суддів Львівського апеляційного господарського суду не встановлено.
Протягом року аналіз скарг на дії суддів обговорюється на оперативних нарадах та звертається увага суддів щодо суворого дотримання норм процесуального та матеріального права.
ВІДКРИТІСТЬ ТА ПРОЗОРІСТЬ СУДУ
Для подолання негативних явищ та створення у суспільстві позитивного іміджу судової влади та господарських судів, рішенням ХІ чергового з’їзду суддів України схвалено Стратегічний план розвитку судової влади на 2013 – 2015 роки, згідно якого передбачено забезпечення належного доступу громадськості до судової інформації, формування принципів реалізації інформаційної відкритості судів в межах чинного законодавства.
У відповідності до рішення Ради суддів господарських судів України № 262 від 21.11.2013 року вирішено постійно проводити роботу з об’єктивного висвітлення в засобах масової інформації діяльності господарських судів та аналізу її результатів.
На виконання рішення Ради суддів господарських судів України, в суді на постійній основі проводиться робота щодо інформування громадськості через друковані та електронні засоби масової інформації про прийняті судом рішення, що набрали законної сили та мають значний суспільний інтерес; забезпечується системне наповнення офіційного сайту Львівського апеляційного господарського суду (http://lva.arbitr.gov.ua/sud5036/) та інформаційного стенду в приміщенні суду оперативною інформацією з метою належного доступу громадськості до публічної судової інформації.
Також, на офіційному сайті Львівського апеляційного господарського суду постійно розміщується інформація про публічні заходи, що проводяться в суді, та про заходи за участю суддів та працівників апарату суду.
З метою покращення роботи, забезпечення права громадян на доступ до правосуддя, у Львівському апеляційному господарському суді запрацювала телефонна «гаряча лінія» +38(032) 275-13-61, за допомогою якої усі бажаючі оперативно отримують всю необхідну інформацію, що стосується організації роботи суду в цілому.
З 31 березня 2014 року розпочала свою роботу сторінка Львівського апеляційного господарського суду у всесвітній соціальній мережі Facebook, як ще один засіб для комунікації з громадянами.
Хотілось би відмітити, що згідно рейтингу газети «Закон і Бізнес», станом на січень 2015 року, Львівський апеляційний господарський суд ввійшов в десятку найбільш активних апеляційних судів України у соціальній мережі Facebook, посівши шосту сходинку рейтингу.
Серед апеляційних господарських судів України ми є лідерами та першопроходцями у соціальній мережі Facebook.
Ще однією новацією в роботі Львівського апеляційного господарського суду за звітний період стало встановлення обладнання відео-конференц-зв’язку, яке забезпечує роботу суду в режимі відеоконференції під час розгляду справ.
21 липня 2014 року у Львівському апеляційному господарському суді, за клопотанням однієї зі сторін по справі, вперше відбулося судове засідання в режимі відео конференції, відповідно до ст. 741 Господарського процесуального кодексу України.
Загалом з липня 2014 року в режимі відеоконференції відбулось 20 судових засідань.
Крім цього, 11 грудня 2014 року в режимі он-лайн (відеоконференцзв’язок) відбулась нарада між Територіальним управлінням ДСА Львівської області та головою суду, керівником апарату суду, начальником кадрового забезпечення та антикорупційного моніторингу, з обговорення процедурних та інших питань щодо виконання вимог Закону України «Про очищення влади».
Також в режимі відеоконференції Державне підприємство «Інформаційні судові системи» м. Київ проводить навчання працівників Львівського апеляційного господарського суду з питання роботи в оновленій версії програми «Діловодство спеціалізованого суду».
Саме з метою підвищення довіри до судової влади, створення позитивного іміджу судової системи, та для реалізації громадянами прав на доступ до правосуддя, Львівський апеляційний господарський суд активно сприяє впровадженню та використанню сучасних засобів інформаційних технологій.
ОПИТУВАННЯ
Керівництво Львівського апеляційного господарського суду докладає максимум зусиль для покращення як умов перебування учасників судових процесів в приміщенні суду, так і якості здійснення правосуддя та ефективності роботи суду в цілому.
З 10 по 20 червня 2014 року в приміщенні Львівського апеляційного господарського суду та на офіційній сторінці Львівського апеляційного господарського суду в соціальній мережі Facebook було проведено анкетне опитування учасників судових процесів щодо якості та ефективності роботи суду.
Опитування респондентів в приміщенні суду проводилось анонімно, для цього в холі було розміщено опечатану скриню для анкет.
Узагальнений аналіз показників проведеного анонімного опитування зумовив висновок, що учасники судових процесів, в своїй переважній більшості, задоволені роботою Львівського апеляційного господарського суду та довіряють йому, а саме: довіряють 71% респондентів, не довіряють 14%. І з цих же респондентів на питання довіри до судової системи України взагалі позитивно відповіли лише 43%.
Також, з 1 по 5 вересня 2014 року у Львівському апеляційному господарському суді, в рамках Всеукраїнської акції «Зміцнимо довіру громадян до суду», проводилось анонімне опитування громадян-відвідувачів суду.
Даний моніторинг проводився за ініціативою Ради суддів України спільно з Центром суддівських студій за підтримки Проекту Ради Європи «Посилення незалежності, ефективності та професіоналізму судової влади в України», метою якого є здійснення аналізу стану незалежності, неупередженості та доступності правосуддя в Україні, розроблення відповідних рекомендацій для вирішення проблемних питань і удосконалення діяльності судів, органів суддівського самоврядування та інших органів судової влади та зміцнення довіри громадян до суду.
Результати опитування показали, що респонденти в своїй переважній більшості, а саме: 77,4% від загальної кількості опитуваних, задоволені роботою Львівського апеляційного господарського суду та довіряють йому; 16,4% респондентів від загальної кількості опитуваних – не задоволені, та 6,1% – не визначились.
Хотілось би також звернути увагу на те, що Компанією Research&Branding Group, яка 15 років займається соціально-політичними дослідженнями, в листопаді – грудні 2014 року було проведено дослідження щодо оцінки роботи судової системи України. Дане дослідження складалось з двох компонентів – загальнонаціонального та спеціалізованого опитування безпосередніх учасників судових процесів.
Дані опитування наступні:
Довіра інститутам влади.
Рівень довіри населення до судів та судової системи характеризується ступенем інформованості про роботу судів: учасники спеціалізованого опитування довіряють судам та судовій системі набагато більше (40%), ніж учасники загальнонаціонального опитування (13%).
При цьому слід врахувати, що 87% учасників загальнонаціонального опитування ніколи не звертались до судів.
Довіра судам різної спеціалізації.
Рівень довіри до судів різної спеціалізації учасників спеціалізованого опитування вище рівня їх довіри судам в цілому і суттєво відрізняється в залежності від спеціалізації суду:
найбільшою довірою учасників спеціалізованого опитування користуються господарські суди (61%). Також, господарські суди мають краще співвідношення довіри/недовіри (+ 26%).
На відміну від учасників спеціалізованого опитування, учасники загальнонаціонального опитування не бачать істотної різниці між судами різної спеціалізації і довіряють загальним, адміністративним і господарським судам практично в тій же мірі, що і судам в цілому.
Законність/обґрунтованість рішень українських судів.
Більше половини учасників спеціалізованого опитування (59%), а також близько половини мають досвід участі в судах учасників загальнонаціонального опитування (46%) вважають рішення приймаються в рамках судової системи законними і обґрунтованими.
Справедливість рішень українських судів.
Більше половини учасників спеціалізованого опитування (53%), а також 42% учасників загальнонаціонального опитування, які мають досвід участі в судах вважають рішення українських судів справедливими.
Оцінка роботи судів в цілому.
68% учасників спеціалізованого опитування задоволені роботою господарських судів.
Оцінка роботи судів законності/справедливості рішень, прийнятих судами.
Більшість учасників спеціалізованого опитування в цілому задоволені рішеннями судів, в яких брали участь.
Кращі показники у господарських судів - їх роботою задоволені 66% учасників розглядів.
Оцінка доступності послуг в господарських судах (можливість і легкість подачі заяв, клопотань, ознайомлення зі справою) – «задоволені» 79,8%, «не задоволені» – 19,4%, «важко відповісти» – 0,8%.
Оцінка забезпечення господарськими судами реалізації процесуального права (можливість бути присутніми у судових засіданнях, давати пояснення, заявляти клопотання, подавати докази) – «задоволені» 80,2%, «не задоволені» – 18,6%, «важко відповісти» – 1,2%.
Оцінка гласності проведення судового процесу в господарських судах (відкритість судового процесу, фіксація його технічними засобами) – «задоволені» 78,9%, «не задоволені» – 19,4%, «важко відповісти» – 1,7%.
Оцінка порядку ведення судового процесу господарськими судами (виконання судом процесуальних норм, обґрунтованість задоволення чи відхилення клопотань) – «задоволені» 70%, «не задоволені» – 28,9%, «важко відповісти» – 1,1%.
Оцінка строків розгляду справ у господарських судах (тривалість розгляду судом справи, обґрунтованість цих термінів) - «задоволені» 61,5%, «не задоволені» – 37,7%, «важко відповісти» – 0,8%.
Оцінка якості викладення прийнятих господарськими судами рішень (обґрунтованість, повнота рішення) – «задоволені» 69,1%, «не задоволені» – 28,7%, «важко відповісти» – 2,2%.
Вищенаведені результати опитувань свідчать про те, що негативне ставлення до судів у нашій країні – це швидше стереотип, ніж об’єктивний стан речей.
Тому наше завдання сьогодні докласти максимум зусиль для виправлення ситуації щодо відновлення іміджу та довіри громадськості до судової системи. Історично так склалося, що в Україні суди були віддалені від суспільства, від громадян. Судам треба налагоджувати ефективне спілкування, треба інформувати про свою діяльність і в такий спосіб здобувати громадську підтримку.
Для реалізації принципу відкритості діяльності суду, 3 жовтня 2014 року Львівським апеляційним господарським судом проведено День відкритих дверей. Присутні – студенти юридичного факультету Львівського національного університету імені Івана Франка, представники наукової спільноти Львівщини, представники громадськості та засоби масової інформації, були ознайомлені з основними аспектами діяльності господарських судів та з актуальними проблеми, які турбують суспільство.
Тим самим ми доводимо, що суддівське співтовариство відкрите і готове тісно співпрацювати зі ЗМІ та громадськістю, підтримувати з ними постійний комунікаційний двосторонній зв'язок для подолання взаємної підозрілості та недовіри.
ПІДСУМКИ ВИКОРИСТАННЯ БЮДЖЕТНИХ КОШТІВ ТА СТАН МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЛЬВІВСЬКОГО АПЕЛЯЦІЙНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО СУДУ ЗА 2014 РІК
Протягом 2014 року суд було профінансовано у розмірі 100% згідно кошторисних призначень, та на 8,7% більше порівнюючи фінансування суду із 2013 роком.
Ситуація не є досить втішною тому що асигнування, які були призначені кошторисом на 2014 рік були спрямовані на погашення кредиторської заборгованості станом на 01.01.2014року у сумі 142 035,42 грн. Станом на 01.01.2014 року кредиторська заборгованість 2013 року становить 142 035,42 грн. з якої: заборгованість по КЕКВ 2210 «Предмети , матеріали, обладнання та інвентар» становить 6 535,80 грн., по КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» становить 85 597,05 грн., КЕКВ 2250 «Видатки на відрядження» становить 11 900,00 грн., КЕКВ 2282 «Окремі заходи по реалізації державних програм, не віднесені до заходів розвитку» становить 513,17 грн., КЕКВ 3132 «Капітальний ремонт» становить 37 489,40 грн.
Призначених асигнувань згідно Закону України «Про державний бюджет України на 2014 рік» було достатнім для забезпечення суду найнеобхіднішими предметами та послугами, а саме для придбання канцелярських товарів, миючих засобів, бензину, періодичних видань суду виділено асигнувань у сумі 343 300,00 грн. та для оплати послуг маркувальної машинки, оренди автомобіля, телекомунікаційних послуг, програмного забезпечення, вивозу сміття, охорони об’єкту, обслуговування техніки та іншого виділено 831 617,00 грн., з яких також частина коштів була спрямована на погашення кредиторської заборгованості 2013 року на товари та послуги.
За рахунок надходження коштів до спеціального фонду державного бюджету від сплати судового збору ДСА України були внесені зміни до кошторисних призначень суду на 2014 рік, а саме порівняно із 2013 роком, спостерігалося збільшення асигнувань по оплаті праці та нарахувань на оплату праці на 9,5% та 7,6% відповідно. Завдяки цьому вдалося додаткові кошти витратити на зарплату працівників апарату суду в кінці 2014 року.
Також спостерігалося збільшення асигнувань по КЕКВ 2210 «Предмети , матеріали, обладнання та інвентар» майже у 2,5 рази порівняно із 2013 роком. Завдяки цьому було закуплено комплектуючі до комп’ютерної та оргтехніки, канцтовари та найнеобхідніші господарські товари. Також з метою усунення недоліків встановлених законодавством вимог пожежної безпеки, які були виявлені під час проведеної перевірки МНС України Державним пожежним наглядом у 2011 році було закуплено обладнання для охоронної та протипожежної сигналізації для встановлення її у приміщенні суду.
Спостерігалося збільшення асигнувань по КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)» на 18% порівняно із 2013 роком, завдяки цьому було оплачено послуги з розробки проектно-кошторисної документації для встановлення протипожежної сигналізації, було здійснено заправку та регенерацію картриджів, яка є необхідною для забезпечення роботи суду, а також було проведено ремонт копіювальних апаратів та іншої оргтехніки.
За рахунок передбачених у грудні кошторисом капітальних видатків було закуплено технічні засоби фіксування судового процесу у сумі 64 260,00 грн. для належного дотримання прав учасників судового провадження господарського процесу у суді, яке здійснюється з обов’язковим фіксуванням процесу за допомогою систем звукозапису. Також була перереєстрованою у органах Державної казначейської служби кредиторська заборгованість по КЕКВ 3132 у сумі 35 907,40 грн. за капітальний ремонт приміщень та даху суду, який був здійснений у 2011-2013 роках, але через не проведення платежів ця заборгованість утворилась і на початок 2015 року.
У 2012-2014 роках у Львівському апеляційному господарському суді спостерігалась тенденція зростання кошторисних призначень відповідно на 12% у 2013 році порівняно із 2012 роком, та на 8,7% у 2014 році порівняно із 2013 роком.
Кошторисом на 2015 рік передбачено фінансування суду у сумі 12 443 400,00 грн., яке є на 65% менше ніж потреба суду відповідно до бюджетного запиту на 2015 рік та на 26,2% менше ніж фінансування суду у 2014 році.
Кошторисні призначення по оплаті праці є на 32,7% меншими ніж у 2014 році (3 682 100,00 грн.), оскільки 28 грудня 2014 року був прийнятий Закон України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» у прикінцевих положеннях якого передбачено у 2015 році обмеження місячного розміру заробітної плати (грошового забезпечення) та суддівської винагороди – 7 розмірами мінімальної заробітної.
ЗАКОН УКРАЇНИ «ПРО ОЧИЩЕННЯ ВЛАДИ»
27 листопада 2014 року головою Львівського апеляційного господарського суду видано наказ № 06-01/40 про початок проведення перевірки достовірності відомостей щодо застосування заборон, передбачених частинами третьою і четвертою статті 1 Закону України «Про очищення влади» (далі по тексту – перевірка), в якому встановлено дату початку проведення перевірки – 09 грудня 2014 року.
Рішення про початок проведення перевірки того ж дня було доведено до відома суддів ЛАГС та оприлюднено на офіційному веб-сайті суду.
15 грудня 2014 року судді, які підлягають перевірці, подали до відділу кадрового забезпечення та антикорупційного моніторингу власноручно написані заяви та копії паспортів.
16 грудня 2014 року інформацію про початок проходження суддями перевірки, копії їх заяв та декларації в паперовій та електронній формі було надіслано до Територіального управління державної судової адміністрації України в Львівській області.
Також, 17 грудня 2014 року було надіслано запити, копії заяв та паспортів суддів до:
- Головного управління юстиції у Львівській області;
- Головного Управління Міністерства Внутрішніх справ України у Львівській області;
- Головного управління ДФС у Львівській області;
- Прокуратури Львівської області;
- Управління Служби безпеки України у Львівській області.
Цього ж дня відділом комп’ютерного та програмного забезпечення, інформаційної безпеки суду було розміщено на офіційному сайті суду інформацію про початок проходження перевірки відповідною особою (суддями), копії її заяви та декларації (крім відомостей, що віднесені законом до інформації з обмеженим доступом).
В проведенні перевірки, відповідно до Закону України «Про очищення влади», Львівський апеляційний господарський суд співпрацює з Громадським формуванням «Народна самооборона» м. Львів.
ДОПОМОГА ЗБРОЙНИМ СИЛАМ УКРАЇНИ ТА УЧАСНИКАМ АТО
16 вересня 2014 року у Львівському апеляційному господарському суді були проведені збори суддів, на яких обговорено питання про необхідність надання судами допомоги українським військовим та постраждалим мирним мешканцям в зоні АТО. За результатами обговорення прийнято рішення про співпрацю з Центральним військовим клінічним госпіталем Західного оперативного командування у м. Львові щодо надання останньому допомоги по закупівлі медичних препаратів та перев’язочних матеріалів для військових.
Зібрані кошти були передані Центральному військовому клінічному госпіталю Західного оперативного командування у м. Львові на потреби поранених в зоні АТО солдатів.
Також суддями ЛАГС надано фінансову допомогу для працівників спеціального батальйону судової міліції «Грифон», які брали участь у антитерористичній операції на Донбасі. Зокрема, було придбано каски, бронежилети та інше необхідне обмундирування.
Було придбано та передано в якості благодійної допомоги матеріальні цінності (спальні мішки та інше необхідне обладнання) для забезпечення військовослужбовців двох зведених мотоманеврених груп Західного регіонального управління Державної прикордонної служби України, які направлялися для посилення східних рубежів держави.
В серпні 2014 року, на звернення Львівського обласного координаційного центру допомоги фронту, суддями було надано матеріальну допомогу військово-польовому госпіталю м. Артемівськ для придбання в Республіці Польща нового автомобіля швидкої допомоги в повній комплектації (з апаратами штучного дихання, дефібрилятором).
05 грудня 2014 року суддями Львівського апеляційного господарського суду надано фінансову допомогу для ремонту спецтехніки для працівників Управління служби безпеки України у Львівській області, які 9 грудня 2014 року відбули в зону проведення антитерористичної операції на Донбасі.
Дуже сподіваємося, що ця маленька крапля допоможе нашим бійцям на східних теренах, які захищають територіальну цілісність та незалежність нашої Батьківщини, та наблизить час перемоги.
Також щороку представники Львівського апеляційного господарського суду відвідують дитячий будинок № 2 у м. Львові, щоб привітати малечу з Днем Святого Миколая та надають грошову допомогу для потреб установи. На сьогоднішній день в установі виховується 85 дітей, віком від 5-ти днів до 3-х років, позбавлених батьківської опіки; діти-інваліди до 4-х років. Це діти з неблагополучних та багатодітних сімей, діти, батьки яких перебувають в місцях позбавлення волі, діти-інваліди з різноманітними вродженими і набутими вадами.
СУДОВА РЕФОРМА
Зараз нагальне питання – проведення судової реформи. Суддівська спільнота підтримує напрямки реформування судової системи, орієнтованої на європейські стандарти, з урахуванням пропозицій суддівського корпусу, науковців, експертів, громадськості.
Суди Львівського апеляційного округу приймають активну участь в наданні своїх пропозицій та рекомендацій щодо удосконалення засад організації та функціонування судової влади відповідно до європейських стандартів.
Заходи, в яких брали участь судді Львівського апеляційного округу за звітний період:
- з 18 по 19 вересня 2014 року у Регіональному науково-технологічному центрі у Підзамче (Польща), біля м. Кельце пройшла І Міжнародна наукова конференція польських та українських юристів на тему: «Польща та Україна – система правосуддя, юридичні установи, самоврядність». Від української делегації в роботі конференції взяли участь, зокрема, голова Львівського апеляційного господарського суду Борис Плотніцький, заступник голови суду Тетяна Костів та суддя, член Ради суддів господарських судів Максим Желік. Борис Плотніцький виступив з доповіддю на тему: «Роль господарських судів в системі судочинства України»;
- за період з 29 вересня по 03 жовтня 2014 року Господарським судом Львівської області підготовлено дві тези та дві публікації з приводу наслідків прийняття проекту закону «Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій та статус суддів» та інших законодавчих актів щодо удосконалення засад організації та функціонування судової влади відповідно до європейських стандартів»;
- 09 жовтня 2014 року в м. Івано-Франківську відбувся «круглий стіл» на тему «Судова реформа в Україні в часи великих змін», організований адвокатським об’єднанням «Західноукраїнська правнича компанія» спільно з юридичною компанією «Moris Group», в якому взяли участь зокрема, голова Господарського суду Івано-Франківської області Марина Шіляк та заступник голови Оксана Кобрин;
- 28 жовтня 2014 року в м. Ужгороді відбувся «круглий стіл» на тему: «Господарські суди в світлі судової реформи». Організатором заходу виступив юридичний факультет Ужгородського національного університету спільно з Господарським судом Закарпатської області;
- 30 жовтня 2014 року голова Львівського апеляційного господарського суду Борис Плотніцький дав інтерв’ю журналістам ZIK з питань судової реформи в Україні (виступ голови суду включено до програми «Огляд подій дня 31.10.2014» о 21.00год на телеканалі ZIK (Західна інформаційна корпорація);
- 2 грудня 2014 року в конференц-залі готелю «Дністер» м. Львів відбувся круглий стіл на тему «Судова реформа 2014: якою вона має бути?», спільно організований Європейською Бізнес Асоціацією, Асоціацією правників України та адвокатським об’єднанням «Матвіїв і Партнери». В заході взяли участь 91 учасник. Від господарської юрисдикції участь взяли голова Львівського апеляційного господарського суду Борис Плотніцький та заступник голови Львівського апеляційного господарського суду Володимир Кузь; голова Господарського суду Львівської області Михайло Юркевич та заступники голови Господарського суду Львівської області Василь Артимович і Лідія Чорній;
- 15 грудня голова Господарського суду Івано-Франківської області Марина Шіляк дала інтерв’ю Інтернет-виданню «КУРС», в якому розповіла про роботу суду, про очікування від судової реформи в Україні;
Крім цього, згідно розпорядження голови Вищого господарського суду України № 41-р від 05.11.2014 року «Про робочу групу з питань судової реформи при Вищому господарському суду України» створено робочу групу до якої увійшли, зокрема, голова Львівського апеляційного господарського суду Борис Плотніцький та суддя Господарського суду Львівської області Тарас Рим.
Львівським апеляційним господарським судом було узагальнено всі пропозиції щодо судової реформи суддів апеляційного округу, та представлено робочій групі з питань судової реформи при Вищому господарському суду України.