flag Судова влада України

В ході реформування судової системи цей суд припинив роботу

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Опитування

23 червня 2014, 10:00
 
З 10 по 20 червня 2014 року в приміщенні Львівського апеляційного господарського суду та на офіційній сторінці Львівського апеляційного господарського суду в соціальній мережі Facebook було проведено анкетне опитування учасників судових процесів щодо якості та ефективності роботи суду.
 
Опитування респондентів в приміщенні суду проводилось анонімно, для цього в холі було розміщено опечатану скриню для анкет.
 
Зокрема, учасникам опитування було запропоновано оцінити зручність умов перебування громадян в суді (достатність та зручність місць для очікування, оформлення документів, ознайомлення з матеріалами справи та підготовки до судового слухання; чистота та прибраність приміщень суду; можливість користування туалетами тощо), повноту, якість та доступність інформації для відвідувачів суду (наявність інформаційних стендів, зразків документів, порядку сплати судового збору; зрозумілість інформації щодо місця та часу проведення судових засідань; наявність інформації в Інтернеті тощо), а також ефективність організації роботи суду (дотримання строків та процедур розгляду справ; вчасність, з урахуванням поштового перебігу, надіслання судом повідомлень про розгляд справ; обґрунтованість перенесення судових засідань; додержання графіків судових засідань щодо часу слухання справ тощо). А також належність забезпечення зручності умов перебування громадян з обмеженими фізичними можливостями в суді (наявність кнопки виклику, пандуси, розпізнавальні знаки шрифтом Брайля, тощо).
 
Відділом забезпечення роботи голови суду та заступників голови Львівського апеляційного господарського суду опрацьовано анкети, заповнені учасниками опитування і встановлено наступні результати.
Так, опитано 79% респондентів в віковій категорії від 20 до 39 років, а 21% від 40 до 59 років.
 
 
За частотою звернення до Львівського апеляційного господарського суду громадяни розділилися на наступні групи:
 
 
Обираючи відділ чи особу, яка нещодавно обслуговувала їх, більшість респондентів - 29%, виділили помічників та секретарів судового засідання.
 
 
 
Роботу зазначених відділів та осіб, до яких звертались респонденти, було оцінено наступним чином:
 
 
Так, оцінюючи зручність умов перебування громадян в суді, 0,1% респондентів вказали на оцінку «незадовільно», 10% від загальної кількості респондентів надали оцінку «задовільно», 38% респондентів вказали на оцінку «добре», та 50% респондентів оцінили зручність умов перебування в суді на відмінно.
 
 
Стосовно повноти, якості та доступності інформації для відвідувачів суду 2% респондентів надали оцінку «незадовільно», 8% надали оцінку «задовільно», 48% респондентів вважають, що інформаційне забезпечення заслуговує на оцінку «добре», 42% від загальної кількості опитаних респондентів вважають роботу суду в цьому напрямі відмінною.
 
 
 
Що стосується ефективності організації роботи суду, то 8% опитаних респондентів оцінили її, як «незадовільну», 9% респондентів – як «задовільну», 45% від загальної кількості опитаних вважають, що організація роботи суду заслуговує на оцінку «добре» та 38% респондентів вважають, що організація роботи суду є відмінною.
 
 
 
Крім того, учасники судових процесів мали можливість висловити свою думку стосовно етичної поведінки суддів та працівників апарату Львівського апеляційного господарського суду до відвідувачів суду (сторін по справі), а також оцінити рівень незалежності, неупередженості суду та забезпечення ним справедливого розгляду судових справ.
 
За результатами опитування щодо оцінки ставлення суддів до відвідувачів суду (сторін по справі) респонденти відповіли: 3% від загальної кількості оцінили «незадовільно», 12% – «задовільно», 37% оцінили, як «добре», 45% респондентів оцінили, як «відмінно» та 3% респондентів не змогли однозначно визначитися з відповіддю на це питання, відмітивши графу «важко сказати».
 
 
На запитання, як ви оцінюєте ставлення працівників апарату суду до відвідувачів суду, 8% від загальної кількості оцінили «задовільно», 42% від загальної кількості опитаних відповіли що «добре», 50% респондентів відповіли «відмінно».
 
 
 
На запитання, чи суд при розгляді Вашої справи був незалежним та неупередженим та був забезпечений справедливий судовий розгляд, 6% респондентів вказали на оцінку «незадовільно», 12% від загальної кількості респондентів надали оцінку «задовільно», 32% респондентів вказали на оцінку «добре», та 41% респондентів оцінили незалежність та неупередженість судового розгляду на відмінно, і лише 9% респондентів не змогли однозначно визначитися з відповіддю на це питання, відмітивши графу «важко сказати».
 
 
На запитання, чиналежним чином забезпечено зручність умов перебування громадян з обмеженими фізичними можливостями в суді (наявність кнопки виклику, пандуси, розпізнавальні знаки шрифтом Брайля, тощо): 3% респондентів вказали на оцінку «незадовільно», 2% від загальної кількості респондентів надали оцінку «задовільно», 32% респондентів вказали на оцінку «добре», 33% респондентів - на відмінно і 30% респондентів не змогли однозначно визначитися з відповіддю на це питання, відмітивши графу «важко сказати».
 
 
 
Таким чином, узагальнений аналіз показників проведеного анонімного опитування зумовлює висновок, що учасники судових процесів, в своїй переважній більшості, задоволені роботою Львівського апеляційного господарського суду та довіряють йому.
            Проведене анкетування на офіційній сторінці Львівського апеляційного господарського суду в соціальній мережі Facebook свідчить про те, що респонденти підтримують вжиті судом заходи щодо забезпечення інформаційної відкритості і прозорості своєї діяльності, та свідчить про високу свідомість громадян і рівень довіри до судової влади.
            Крім цього, згідно статистичних даних офіційної сторінки Львівського апеляційного господарського суду в соціальній мережі Facebook, серед користувачів є іноземні респонденти, зокрема з: Канади, Бразилії, Італії, США (копія з офіційної сторінки).
 
 
Незважаючи на досить позитивну оцінку різних аспектів функціонування суду, анкетування дозволило виявити кілька проблемних питань.
Зокрема, респондентами звернуто увагу на несвоєчасне надсилання процесуальних документів до Єдиного державного реєстру судових рішень.
Відповідно до п.12 Порядку ведення Єдиного державного реєстру судових рішень, Суди надсилають  адміністраторові  Реєстру  копії  всіх судових  рішень  виключно  в  електронній  формі  з  використанням електронного  цифрового підпису,  що передує видачі копії судового рішення.
Пунктом 19 Порядку ведення Єдиного державного реєстру судових рішень передбачено, що Адміністратор Реєстру (визначена в установленому законодавством  порядку  юридична  особа) перед оприлюдненням тексту судового рішення для загального доступу  опрацьовує  в  порядку черговості надходження  текст  електронної  копії  судового  рішення  з метою запобігання   ідентифікації   фізичної   особи   і    розголошенню відомостей, що не можуть бути відкриті для загального доступу.
Відділом організаційного забезпечення роботи суду та розгляду звернень, кожного дня здійснюється контроль за своєчасним надсиланням працівниками суду електронної  копії  судового  рішення і зазначені дані доводяться до відома голови суду. Проте, оприлюднення тексту судового рішення для загального доступу здійснюється Адміністратором Реєстру, відповідно до приписів Порядку ведення Єдиного державного реєстру судових рішень.
 
 
Також, декілька респондентів зауважили на необхідності додержання графіків судових засідань щодо часу слухання справ.
Крім цього, особливої уваги потребує проблема поліпшення умов доступу до суду людей з обмеженими можливостями, яка певною мірою залежить від недостатнього фінансування судів.
 

В свою чергу, ми вдячні учасникам опитування за надання щирих відповідей на поставлені запитання. Зауваження і побажання респондентів розглянуті керівництвом суду, та прийняті до уваги для вжиття заходів щодо усунення недоліків в роботі суду в цілому. Саме завдяки Вашій ініціативній участі в цьому заході, щирості та відповідальним ставленням до опитування, нам вдалося отримати загальну картину якості роботи Львівського апеляційного господарського суду, з’ясувати рівень забезпечення належного доступу громадськості до судової інформації, та визначити ступінь довіри громадськості до нього.